• CheckSnabba leveranser
  • CheckStort utbud på vagnar och reservdelar

Köpvillkor

Om Nordiskaslap.se / Skara Industriförsäljning AB

Företaget har sitt säte i Skara. Företagets postadress är Vallgatan 42. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@nordiskaslap.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@nordiskaslap.se.

Leverans

Samtliga släpvagnar i vårt sortiment kan hämtas direkt från lager i Skara eller Askersund utan någon fraktkostnad.Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@nordiskaslap.se. Köparen ansvarar för att kontrollera att godset efter skador. Vid skador så anmäls detta direkt till chauffören och därefter till info@nordiskaslap.se

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms alternativt går det också se priserna exklusive moms om du väljer den inställningen på sidan. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning

FAKTURA VIA SVEA BANK (SVEAWEBPAY)

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Nordiskaslap.se överlåtna till Svea Bank. Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

AVBETALNING VIA SVEA Bank (SVEAWEBPAY)

Genom vårt samarbete med Svea Bank kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor hittar du här.

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

Vi erbjuder avbetalning på 3, 6  och 12 månader räntefritt, samt 24 månader mot räntekostnad på fn. 9.95%.

3 månader räntefritt – Uppläggningsavgift 95:-, avi avgift 29:-/mån

6 månader räntefritt – Uppläggningsavgift 195:-, avi avgift 29:-/mån

12 månader räntefritt – Uppläggningsavgift 195:-, avi avgift 29:-/mån

24 månader räntefritt – Uppläggningsavgift 295:-, avi avgift 29:-/mån, ränta 9.95%

KORTBETALNING – VISA / MASTERCARD / INTERNETBANK / PAYSON

Kortbetalning med VISA / Mastercard samt direktbetalning via din Internetbank sker smidigt och säkert via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar; Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Seikki

Allmänna vilkor Svea Bank

Ångerrätt

Privatperson

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Returnerade varor måste vara i originalemballaget, nyskick samt oanvända. Returrätten är förbrukad då en släpvagn är brukad och/eller ställd i trafik.

Företag

Beställningar från nordiskaslap.se är bindande, detta innebär att ångerrätt ej gäller.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@nordiskaslap.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Returrätten är förbrukad då en släpvagn är brukad eller ställd i trafik.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål

Privatpersoner

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Företag

Önskemål om reklamation skall delges snarast då felet upptäckts. Är garantitiden utgången är det köparens ansvar att påvisa att felet redan fanns vid leveranstillfället.

Köplagen och övriga tillämpliga lagar ger dig som näringsidkare vissa rättigheter, normalt 2 års reklamationsrätt mot ursprungliga fel på varan.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@nordiskaslap.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Garantier

Släpvagnar från Nordiskaslap.se kommer med 1 års garanti mot fabrikationsfel. Vid garantiärenden kontaktar du vår kundservice för att få hjälp med ditt ärende.

Garantins omfattning

Garantin gäller endast nya släpvagnar och ny utrustning och garantiansvaret har det företag som sålt den släpvagnen och gäller gentemot köparen. Garantin gäller ej mot senare ägare.

Garantin för släpvagnen gäller inte om

  • Små förändringar i inredningar, dörrar eller annat som uppkommit pga temperaturvariationer eller luftfuktighet.
  • Annat en original reservdelar använts.
  • Reparationsarbeten utförts av ej auktoriserad eller anvisad verkstad.
  • Inblandad i trafikolycka eller yttre åverkan.
  • Vanvårdats
  • Vårdslös körning eller överlastad.
  • Ej skötts enligt föreskrifterna

Avhjälpande av fel

Nordiskaslap.se bestämmer vilken åtgärd som är lämplig för att avhjälpa fel. Enligt garantin skall avhjälpandet ske inom skälig tid efter reklamation och utan kostnad eller olägenhet för köparen. Vad som är skälig tid bedöms med hänsyn till köparens behov av släpvagnen samt felets art och omfattning, svårigheten att fastställa felet och den tidpunkt då köparen ställt släpvagnen till säljarens förfogande.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personuppgiftslagen

Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.